O dietach

W zdrowym ciele…. czyli jak jeść, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem (i być szczęśliwym)? 1

W zdrowym ciele…. czyli jak jeść, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem (i być szczęśliwym)?

Czy wiesz, że za pomocą diety możesz sterować swoim mózgiem? To, co jesz, ma wpływ na to, jak się czujesz i jak wygląda Twoje ciało. Pokarm w znaczącym stopniu determinuje Twoje samopoczucie, procesy myślowe i kondycję. Na szczęście mamy coraz większą świadomość wpływu diety na nasz organizm oraz decydujemy się na zmiany nawyków żywieniowych i zdrowe odżywianie. Jakie produkty powinny znaleźć się w Twojej diety? Które Twój organizm szczególnie uwielbia?

Zdrowe odżywianie, czyli ciało i mózg w formie

Aby żyć, musimy jeść, dostarczać organizmowi składników odżywczych, witamin i minerałów, których potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Pomimo codziennie spożywanych posiłków u wielu osób nie tylko występują niedobory konkretnych witamin i składników mineralnych, ale również zaburzenia pracy wielu organów. Jest to uwarunkowane niewłaściwie zbilansowaną dietą i nieświadomym wyborem produktów.

Jedzenie to energia, której potrzebuje nasze ciało i umysł. Aby mózg mógł pracować wydajnie, musi otrzymać dużą porcję energii pochodzącej z wartościowych produktów. Zdrowe odżywianie to również mniejsze ryzyko chorób, czego przykładem jest m.in. poprawa kondycji układu sercowo-naczyniowego dzięki dużej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych z omega-3 i omega-6. Dobre nawyki żywieniowe są również widoczne na naszej skórze, paznokciach i włosach. Niedobory objawiają się szarością skóry, łamliwością paznokci i nadmiernym wypadaniem włosów. Kiedy nasz organizm jest pozbawiony toksyn, w czym pomaga regularne jego oczyszczanie, czujemy się lepiej, co przekłada się na nasze pozytywne nastawienie do świata i dobre samopoczucie. Aby poznać zasady diety oczyszczającej i lepiej zadbać o swój organizm, warto jest zdecydować się na turnusy warzywno-owocowe, które są dobre zarówno dla osób początkujących, jak też regularnie stosujących detoks organizmu.

Te produkty Twój organizm uwielbia

Twój organizm potrzebuje przede wszystkim zbilansowanej diety, bogatej w węglowodany, białko i tłuszcze. Nie może w niej też zabraknąć witamin i minerałów, które odpowiadają za pracę wszystkich narządów ludzkiego organizmu. Zdrowe odżywianie to nie tylko powszechnie znane produkty, jak ryby bogate w kwasy omega-3 i witamina B12, poprawiające kondycję mózgu czy też mięso jako porcja białka i warzywa liściaste jako źródło kwasu foliowego i witaminy K. Poznaj produkty mniej znane, obecne w menu turnusów oczyszczających, które mają szansę już niedługo na stałe zagościć na naszych talerzach.

  • Kombucha: fermentowany napój na bazie czarnej lub zielonej herbaty, z dodatkiem cukru. Jest źródłem witamin z grupy B i witaminy C. Zawiera takie składniki mineralne, jak cynk, magnez, wapń, żelazo i miedź, a także bogactwo aminokwasów. Kombucha wspomaga oczyszczanie krwi i pracę wątroby, zmniejsza zmęczenie, uspokaja i działa kojąco na układ nerwowy. Ponadto poprawia wygląd skór, włosów i paznokci oraz obniża poziom złego cholesterolu.
  • Majonez wegański: to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin A, D, E i K. Do przygotowania majonezu wegańskiego potrzebujemy aquafaby, soku z cytryny, płatków drożdżowych, musztardy, soli czarnej oraz oleju roślinnego lnianego lub rzepakowego. Olej rzepakowy zawiera nienasycone kwasy w doskonałych proporcjach kwasów omega-3 (9,8%) do kwasów omega-6 (20,6%). Olej lniany z kolei zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.
  • Zakwas z buraka: jest w 100% naturalnym napojem probiotycznym. Jest efektem naturalnej fermentacji buraków. Kiszonki są źródłem witamin niezbędnym do wzmocnienia organizmu, a także bardzo dobrze wpływają na oczyszczanie go z toksyn. Więcej o ich zaletach dowiesz się z artykułu „Za co kochamy kiszonki„.
  • Żur owsiany: postawą żuru jest zakwas, do wykonania którego używamy mąki żytniej, razowej lub owsianej. Żur owsiany łagodzi poziom cholesterolu, opóźnia wchłanianie tłuszczów, wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające, stymuluje układ immunologiczny oraz poprawia funkcjonowanie jelita grubego.

Zdrowie serwowane na talerzu to najlepsze, co możesz podarować swojemu organizmowi. Jak i co jesz, decyduje o tym, jak wyglądasz, jak się czujesz i jak Twój organizm radzi sobie z niekorzystnym wpływem czynników środowiskowych.

Twój organizm Cię potrzebuje…i Twoich dobrych żywieniowych wyborów.

Udostępnij